Της Βασιλίκας Σαριλάκη Άραγε ποια είναι τα όρια της ξεφτίλας που μπορεί να αντέξει η ανθρώπινη ψυχή και οι ανθρώπινοι οφθαλμοί; Ένα ικανό μερίδιο της τέχνης των τέως ανατολικών χωρών προσπαθώντας να πιθηκίσει την δυτική τέχνη παράγει ανοσιουργήματα. Άθλιες σεξιστικές εικόνες κατά των γυναικών που συνδέονται με το sex trafficking των χωρών αυτών, έργα μιλιταριστικής βίας με σβάστικες κι άλλα ωραία.. Αλλά τί σχέση έχει η Ελλάδα με αυτά; Για όσους δεν το ξέρουν, η Ελλάδα είναι η πρωταγωνίστρια του sex trafficking στην Ευρώπη. Είναι πρωταρχικός προορισμός και χώρα μεταβίβασης για την εμπορία ανθρώπων, καθώς εκτιμάται πως 800.000 άνθρωποι διακινούνται κατά μήκος των ελληνικών συνόρων κάθε χρόνο. Η Ελλάδα είναι η πρωταρχική πηγή εισόδου για τα διακινούμενα θύματα εμπορίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφου “φιλοξενεί’ το 90% όλων των παράνομων μεταναστεύσεων στην Ε.Ε. Την ίδια στιγμή η Ε.Ε σφυρίζει αδιάφορα φορτώνοντας το πρόβλημα στις πλάτες της χρεωκοπημένης Ελλάδας. Περίπου 20.000 γυναίκες, συμπεριλαμβανομένων 1.000 κοριτσιών 13-15 ετών, παραμένουν στην ελληνική βιομηχανία του σεξ. Σύμφωνα με την δήλωση του ‘Trafficking in Persons Report’ τα θύματα προέρχονται κυρίως απ' την Ανατολική Ευρώπη, τα Βαλκάνια και τη Νιγηρία.(βλέπε Πατησίων κλπ όπου οι Νιγηριανές εκδίδονται στα πεζοδρόμια υπό την πλήρη ανοχή της ελληνικής αστυνομίας..). Την ίδια στιγμή, αυτό που κατ΄ όνομα είναι πολιτισμός, δηλ.η τέχνη, ειδικά στις ανατολικές χώρες, πριμοδοτεί με εικόνες σαδομαζοχιστικής βίας τις έκνομες δραστηριότητες του sex trafficking. Σημειώνουμε ότι: - Η εμπορία ανθρώπων είναι το δεύτερο μεγαλύτερο οργανωμένο έγκλημα στον κόσμο σήμερα, αποφέροντας περίπου 25,7 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο στην Ευρώπη. Ειδικότερα, η σεξουαλική εμπορία ανθρώπων αποφέρει 22,6 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο.
- Υπάρχουν 1,39 εκατομμύρια θύματα εμπορικής σεξουαλικής εκμετάλλευσης παγκοσμίως.
Δεν θέλω να γενικεύσω αλλά πολλά τα σημάδια της γενικότερης ηθικής κατάπτωσης αρκετών τέως ανατολικών χωρών της Ευρώπης που «ανέκαμψαν» υποτίθεται από τον σοσιαλισμό κι έπεσαν αίφνης στην αγκαλιά του δυτικοαμερικανικού συστήματος και ενός υποτιθέμενου «φιλελευθερισμού» που προσπαθούν να μιμηθούν.. Το αισθητικό τους επίπεδο ειδικά όταν είναι προϊόν απομίμησης των δυτικών είναι άθλιο. Η προσπάθεια να γίνουν βασιλικότεροι του βασιλέως σε μοντερνιά, δυτική “άνεση”και σεξοπρόκληση τους κάνει να κολυμπάνε εντέλει στην πλέμπα και τον αναλφαβητισμό της τέχνης.. Τα προϊόντα τους απιστεύτου..κάλλους! Οι εικόνες βασανισμού κι εξευτελισμού του γυναικείου σώματος παραπέμπει ακριβώς σε δραστηριότητες sexual abuse.. Δείτε εδώ το πολωνικό group Suka Off . . Σαδομαζοχισμός, διαστροφή και γελοιότητα σε ένα ..μοιραίο σεξιστικό κοκτέιλ!
Ευτυχώς υπάρχουν και φωνές που αντέδρασαν. Η πολωνική εφημερίδα Fakt έγραψε «Ονομάζουν αυτήν την αηδία τέχνη ενώ είναι καθαρή πορνογραφία!!!» ‘Oλη αυτή η σαδομαζοχιστική παραγωγή στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης δεν είναι καθόλου άσχετη από το φαινόμενο του γυναικείου sex trafficking που αποτελεί μια τεράστια βιομηχανία, η οποία τροφοδοτεί όλο τον κόσμο με πόρνες και σκλάβες..Yπενθυμίζουμε πως: - Πάνω από 25% των θυμάτων σεξουαλικής εμπορίας, διακινούνται από την Νότια και την Ανατολική Ευρώπη.
- Το 90% των θυμάτων που διακινούνται προς κράτη- μέλη της Ε.Ε καταλήγουν στη βιομηχανία του σεξ.
- Δυστυχώς, μόνο 1 -2 % των θυμάτων διασώζονται, και μόνο ένας στους 100.000 Ευρωπαίους που ασχολούνται με τη διακίνηση ανθρώπων καταδικάζεται.
- Την προηγούμενη δεκαετία, 420.000 γυναίκες από την Ουκρανία μεταξύ των ηλικιών 15-27 έγιναν θύματα της ανθρώπινης εμπορίας. Κοντά στους 440.000 ανθρώπους στην Ουκρανία έχουν AIDS, που θεωρείται μία από τις πιο σοβαρές επιδημίες του HIV/AIDS στην Ευρώπη.
- Ανεπίσημοι αριθμοί δηλώνουν ότι υπάρχουν 250.000 ιερόδουλες στην Ουκρανία, εκ των οποίων 200.000 είναι στην σεξουαλική βιομηχανία παρά τη θέλησή τους.
- Εκτιμάται ότι τουλάχιστον 10.000 γυναίκες από τη Βουλγαρία διακινούνται κάθε χρόνο, σε χώρες προορισμού καθώς και μέσα στην Βουλγαρία.
Η κατάσταση είναι στην κυριολεξία δραματική.. Και συχνά η τέχνη βάζει το χεράκι της στην νομιμοποίηση της σεξουαλικής βίας κατά των γυναικών.. Σλοβακία: Ο τίτλος ομιλητικός..τα expensive darlings σε ..γυμνομιλιταριστική εκδοχή! Τι περίεργο αλήθεια.. Δεν τους φτάνει που είχαν ταχθεί αναφανδόν υπέρ της Ισραηλινής σφαγής στην Παλαιστίνη -μετά από αίτημα των Αμερικανών- τώρα θέλουν να μπει ο μιλιταρισμός και στην τέχνη φαίνεται! Αλλά και οι naïve απόπειρες “τέχνης” υπερβαίνουν τα όρια του κιτς αν και οι αθλιότητες αυτές, είναι εν μέρει αναμενόμενες καθώς οι χώρες αυτές είχαν για χρόνια κάποια υστέρηση σε επίπεδο πληροφορίας σχετικά με σημαντικούς περφόρμερς που άφησαν παράδοση όπως την Abramović, τον Beuys, την Gina Pane, τον Paik, τον Chris Burdens, ή τους Βιεννέζους περφόρμερς.. Κοιτάξτε εδώ ξεπουπουλιασμένους περφόρμερς μετά την κοτοπουλο…μαχία! Kι από Ρουμανία πάλι παίρνουμε παρεμφερές εικαστικό μήνυμα και ιδίωμα..Οι κουκούλες τους έχουν γίνει εμμονή ως φαίνεται κυρίως όμως ως σαδομαζοχιστικό φετίχ.. Η Σέρβα Mia Cubrilo εγκατεστημένη πλέον στην Νέα Υόρκη προσπαθεί να “ευθυγραμισθεί” με την δυτική τέχνη παράγοντας την παρακάτω γελοιότητα.. Δυστυχώς και οι εικαστικο- χορευτικές περφόρμανς ή ο ¨έντεχνος” τραβεστισμός δεν πάνε πίσω συχνά σε ανοησία, φανφαρονισμό, παλιμπαιδισμό και έλλειψη κάθε στοιχείου σοβαρού προβληματισμού. Εδώ στιγμιότυπα από το φεστιβάλ στο Λίμερικ.. Τι να πει κανείς..Ο θεός ας βάλει το χέρι του.. Year of the horse, Performer: Lucy Suggate Limerick “HIVEMINDS” – Going in circles, Presence: Angie Smalis &The Boys, Limerick
|
Κοινωνίες σε πλήρη κατάρρευση, ειδικά η ουκρανική. Δεν μου κάνει εντύπωση που οι γυναίκες θέλουν να φύγουν με κάθε θυσία απο κεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Πολωνία είναι άλλη ιστορία, υπάρχουν και λουλούδια εκεί.
Γενικά η πτώση των κοινωνιών αυτών δεν επήλθε με την πτώση του σοσιαλισμού, προϋπήρχε. Κάτι σαν την Ελλάδα :)
Αλλα μπορεί και να ανακάμψουν σε κάποιες δεκαετίες, ποιός ξερει.
Μόνο η εικόνα με τους δύο (άντρα-γυναίκα) που φοράνε τις μαύρες κουκούλες μπορεί να θεωρηθεί ως Τέχνη (και πάλι πολύ ανεπεξέργαστη, κάτι σαν προσχέδιο), καθώς εύκολα παραπέμπει σε συμβολισμούς με περισσότερο ζουμί, π.χ. την υποκρισία μεταξύ των ανθρώπων, την αδυναμία να αποκαλύψουν το πραγματικό τους πρόσωπο ακόμα και σε μία σχέση που προϋποθέτει (χωρίς να το κατορθώνει, τελικά) μία στενή οικειότητα, κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τα λοιπά, η Ελλάδα, όντας η "πύλη της Ευρώπης" λόγω γεωγραφικής θέσης έχει τεράστιο μερίδιο στη διακίνηση και εμπορία ανθρώπων και, αντί να αναγνωρίζεται από την Ευρώπη ως αδύνατο σημείο χρήζον ενίσχυσης, επισύρει τα πυρά των Βορειοευρωπαίων (να θυμηθούμε τον Σαρκοζί που κουνούσε το δαχτυλάκι επιτημιτικά, ότι η χώρα άφηνε να περνάνε στην Ευρώπη λαθρομετανάστες, κακά παιδιά, και πρέπει να πληρώσει ίσως και κανα προστιματάκι γι'αυτό).
Όσο για τις Νιγηριανές, ως Κυψελιώτισσα ξέρω ότι δεν κάνουν μόνο στέκι στην Πατησίων, αλλά και έξω από σχολεία (πολλές φορές και δημοτικά) για 5 ευρώ τη "ριξιά". Και, φυσικά, όλα με την ανοχή της αστυνομίας, που κάνει πού και πού "επιχειρήσεις αρετή" -- μόνο και μόνο για να ανέβουν τα κορίτσια 2-3 στενά παραπάνω και να μη φαίνονται πρώτη μούρη στον κεντρικό δρόμο. Είπε κανείς ότι η αξιότιμη αστυνομία μας λαδώνεται;;; Προς Θεού!
*επιτιμιτικά*
Διαγραφή*επιτιμητικά* ανόητη!
ΔιαγραφήMην μαλώνεις την Ελένη..Τρυφερότητα..
ΔιαγραφήΜα, κι αυτή! περιφέρει ένα ήτα από δω κι από κει, λες και δεν το 'χει ξαναπιάσει στα χέρια της και δεν ξέρει τι να το κάνει και πού να το βάλει...
Διαγραφή